Monday, May 26, 2008

::: 25 Mei 2008 :::

Segannya aku nak mangun hari ahad yg indah ni....tapi apa kan daya semalam aku dh ponteng hari kena gak g keja :(

asik bau tahi ayam ngn ammonia ja aku seminggu ni...tak tahan betul la :((

aku pun takto alat ok ke tak..dh la expired :-ss

tinggi toi reading ammonia :-ss

see ...penuh tahi ayam wekkkk

Dah masuk 2 minggu aku wat keja ni...berjemur, berpanas tapi bacaan tetap tak reduce ke 0...huh selagi tu la aku kena berjemur nk analisis bape hari Effective Microorganisme(EM) bertindakbalas ngn najis n release gas ammonia smp zero huwaaa, tak jd keja aku asik wat benda ni....byk lagi keja aku yg tersadai disidai leh bau taik ayam ni ....

EM ni teknologi jepun nk wat kat msia..aku takto la effective ke tak, sana takpa la sejuk, ternakan pun dah dok lam aircon, msia ni ternakan masih kat umah setinggan...apapun kita tgk je penggunaan EM ni setanding spt di Jepun or tak...

EM :----Bahan sisaan terbuang dari jenis sayuran yg dieram mbolehkan ia mneutralkan air, tanah and seumpama ngn nya

Penggunaan EM di jepun sebagai :---

1 Pencuci tandas
2 Pencuci pinggan, pakaian
3 Air minuman dan mandian manusia
4 Kegunaan kepada ternakan, sumber air dan lebih dikenali sbg benda idup apapun blh :D

MORAL NYA----> ada kawan aku amik wak balik nk wat minyak rambut :-ss




::: 24 Mei 2008 :::

Sabtu yang boring hehee
Hari ni sepatutnya aku g keja tapi disebabkan kemalasan aku dh tahap gaban aku malas nk g keja ;))
so, aku amik ksempatan tido smp kol10 am :D
muaahaha

Walaupun cuti aku sibuk gak rini...sibuk ngn kemas umah, masak utk tok aku yg masuk kat spital :(


so, agenda hari ni :


1 Tido
2 Makan
3 Ngemas umah
4 Masak
5 Melawat my lovely tok :D
6 Beli Baju baru hehehe


----and----

----malamnya jd kelawar----

Aku g detim ngn sorang dak ni kat tempat ni :-"


Layannn jerkkkk :P
(Pic malam ni tak santek sgt la)

with Shem & Helangputih yg suka sgt tutup muka :D

kuruih toi dak shem ni..amik la isi yana skt :D

Menu malam detim ngn shem


Tapi....
Sungguh aku tak sangka si kecik shem tu siap belasah lagi nasi lemak pas kena char keow teow hebat2 :-ss anyway tak rugi bwk dia jln2 senang makan ja apa yg ada :)
cuma aku tak kesampaian nk banjer dier kepsi, tggu yana p sana la yer :D


nice to meet u shem

Turuti hadir with Shem :--- Penyuxp, Tombaks, Corey, Helangputih, Adikanakabah, Hcj + Family :D




6 comments:

Intan said...

dak kurus tu mmg cam blender...masuk jer laju =))

rugi klu banjer dia makan sbb dia akan buang balik :-<


org simpan la jadi kenang-kenagan :D

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> :-?ermm...sapa erk nk wat minyak rambut ngan EM tu hah:-"

rambut u kn asik gugur jaa....lumuq ja EM tu mna tau lebat dan berkilau...nti leh kita pakat wat bisnes tu lakk:))kayo den:))

fuziana said...

intan --- hahaha ada lak cam blender...tapi betoi gak no...org mkn wat la kenangan smp balik kl ni tak balik umah pengantin terus buang, sia2 jer =((

(mati aku kalo shem baca :-ss )



hcj :---> erm, sapa yer...i rasa u tau la sapa yg nk wak balik em tu :-"


sowi la i tak pakai la pelebat rambut em tu..n tak tingin pun nk wat bisnes ;)) i nk bisnes duyan jer :))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> i dh try....now rambut i lebih lebat dan xyah pakai minyak rambut dah...:))


u kalu bisnes duyan camna nk untung kalu asik x jual...duyan abis tp bukan jual tp u yg mkn..:))=))

Es hash ei Ka Ei en said...

hah ..ngumpattt :-w

uhuk uhuk ..

blender si weng ni kate aku aspalela btol b-(

nk wat cne sistem pencernaan aku aktif :|

nk bgtau .. pas santap char kueh tiow + ns lemak sedap tu =p~ .. kat umah pengantin leh melantak ns lagik :|

uwaaaaaaaa giler kuat mkn..:-ss

bak sikit isi yanaaaaaaa muahahahah

tengs aniwei .. nice meeting u toooo :x

tgu kepsi lak 8->

fuziana said...

shem --- amik la isi ni..manyak pun takpe ;)) nk bg kuwus skt muahaha


yup...tggu tau ... :D