Monday, February 23, 2009

||Batu Feringgi||

Sabtu 21.2.09

Hari minggu yang agak membosankan...Jam 12.30 tghari semua keja umah dh aku selesaikan..so melepak je la tgk tv..makin aku layan peti tv tu makin kelam pulak pandangan aku...huhu mata aku dh mula ngantok, mau sj disorongkan bantal owhh tidak sama sekali..hehe.Makin montel la aku nanti :D . So untuk tidak tergugat dengan ugutan setan yg bgantungan dikelopak mata aku ni cam biasa la better aku kuar je jalan2 smbil tembak2...tenang gak hati perasaan aku ni kan :)

Lokasinya???aku pun taktau ke mana hala tuju aku hari ni...mmg agak buntu. Mata lak feel baik je...tanpa blengah aku terus menaiki jambatan pulau pinang...cehh cam jauh je pjalanan aku hari ni...So,cam biasa aku dh calling2 org yg patut aku shoot ptg ni..bkn stakat dpt model ada plak model tambahan n aku pun tjebak gak jd model haha...

So, takyah la citer panjang kita tgk je la apa tjadi spetang di Batu Feringgi


Cute kan dak ni...ni takleh kaco dh bpunya hehe

Skodeng yok...

Posing ayu gitu hehe

erk...

yeahh dpt nek kuda ngn harga yg mmg murah RM5 je...tak sia2 aku ngayat..bkn si tombaks tu tau tapi..mamat kat bawah ni kiki

Haha ni anak buah dia yg aku ayat tu MELAYU yg ni ntah bangla mana baru keja katanya...Tuh POSING tak agak2 haha.whatever la...

Tak cukup ngn aksi2 aku , sya ngn kuda ada lg aksi best aku nk kongsikan kiki

Layan je Si Azwan ni

Dengan macho dan gagah nya bjaya menarik kami seramai 4 org, bravo2 kiki

akan tetapi
Akhirnya....Hanya mimik muka dpt mleraikan semua psoalan haha...
penat beb...
Gotcha....
Thanks...mmg suprise abis... :D


Aku mau uplod 2 benda alah kat sini tapi nak ke tak ek...tggu je la kalo ada aku rasa nk kongsi ngn korang aku uplod k..hehe

Mmg aku agak disetan oleh diorg ni dr ptg smp ke malam nya...apapun aku happy, thanks ...

Kita tunggu event bulan7 ni..happening ke tak ...kiki suprise :D

||Lihatlah sekian alam||
aku bsyukur pada
||kurniaan yg ada||
ALHAMDULILLAH








Friday, February 20, 2009

||Bungkam||HATIKU||

+Penat+

Aku sudah mulai letih menjalani kehidupan yang semakin padat dengan kerja-kerja seharian ... Uwaaa ...sangat letih hingga kan ayat2 cinta aku dh mulai kucar dan kacir ungkapannya ...


HATIKU

Bungkam hatiku
kerna ada HATI mulai berbicara
Bungkam tariku
kerna ada LANGKAH menyongsangkan perjalananku
Bungkam cintaku
kerna ada RINDU yang membunga

Bungkam kerna segalanya menyongsang dari matlamatku...

HATI ku yang luka...
CINTA ku yang ternoda
Siapa yang tahu???
Wajah ini masih tenang...
Kata ini masih mendatar...
Perlakuan ini masih lemah...
Senyuman masih terukir...
Mengindahkan pandangan yang melihat

Harap nya Tiada MENCURIGAI ketulusan hati ni kelak...

Indah tidurku tidak lagi seperti semalam
Cerah pagi ku tidak lagi secerah kelmarin...
Segalanya dilanda GERHANA...
Jangan sekali cuba menzalimi AKU!!!

Biarkan SENYUMAN itu
menghiasi LUKA,PERIT,PEDIH
DI HATI INI...
Jangan lenyapkan SENYUMAN itu bersama ARUS CINTA YANG KU SEMAI DULU....
Tinggalkan AKU kenangan itu BERSAMA

||PENGUBAT LELAHKU||
KENANGAN


Tuesday, February 10, 2009

||Kerja||NoMoreENJOY||

Aku bukan malas nk apdet blog ni..
tapi byk sgt keja nk kena buat smpkan takda masa aku nk luangkan masa kat sini

So untuk tidak mghampakan pelawat blog ni aku just letak pic utk korang tatap apasal la skrg ni aku sukar sgt dikesan hehe

PROGRAM MENGGELAPKAN KULIT
huhu....

Ni antara SKT 2009 yang HQ dh tetapkan utk aku langsaikan..,
PROGRAM KESIHATAN TERNAKAN RUMINAN (LEMBU)
Pemvaksinan Penyakit Kuku dan Mulut
&
Persampelan Darah untuk Ujian Saringan Brucella Abortus

KERJA YANG MEMBUATKAN AKU MULA LUPA
AKAN SEMUA YG TERJADI...
















~~~Daaaa~~~~

||PENAT||

Saturday, February 7, 2009

||Keliru||

Perlukah aku nyatakan pada semua apa yang sedang aku lakukan sekarang??? perlukah aku luahkan apa yang terbuku dihati ini???Maukah semua tahu betapa peritnya PENGORBANAN ini!!!Aku tak pinta aku dijadikan begini sedangkan aku sendiri tidak mau terjebak dalam keadaan begini tapi kenapa perlu aku didesak!!!Kenapa tak cukup akal kah tuhan kurniakan pada aku utk tidak mengotakan segala JANJI aku, PENGORBANAN aku!!! kenapa perlu ada AMARAN???!!!Aku bukan boneka, aku bukan robot yang mampu mengotakan semua permintaan demi permintaan tanpa menitik beratkan tentang HATI DAN PERASAAN....tak cukup lagi kah apa yang cuba aku berikan....tak mampu lagikah HATI,PERASAAN ini bersabar menanti apa yg dimahukan...tahukah betapa BERATnya PENGORBANAN ini, tahukan BETAPA sukarnya utk aku meleraikan semua ini...wahai insan aku dilahirkan tanpa kesempurnaan...aku dilahirkan tanpa kekuatan, dan berilah aku peluang, berikanlah aku masa , ruang untuk diri ini mencari kekuatan...Aku mampu BERDIAM tanpa sepatah kata..Aku mampu menerima cemuhan tapi itu tidak bermakna aku CAKAP TAK SERUPA BIKIN!!!Aku bukan jenis manusia yang tak sedar diuntung..aku sedar SIAPA AKU didalam golongan KAMU ...Aku sentiasa sedar dan tak perlu menuding jari pada aku tapi tadah lah sepuluh jari pada yang -ESA ..pinta lah..tangis lah agar semua ini terungkai bukan dengan cara mencemuh aku begini!!!

Tahukah KAMU aku KELIRU...Aku BINGUNG.bukan pada pendirian ku tapi pada dugaan ini!!!taukah kamu aku jua punyai hati, aku jua punyai perasaan sama spt mu...tapi tahukah kamu betapa peritnya utk aku mengotakan segalanya.tahukah kamu pengorbanan ini sudah cukup MEMATIKAN seluruh PERASAANku...CINTAku...RINDUku...SAYANGku....Permintaan ini seolah-olah MEMBUNUHKU...seolah-olah maukan AKU MATI!!!! Tak bolehkah kamu menjaga sedikit caramu, sedikit percakapanmu...Pernahkah selama ini aku mencemuh sedemikian???itu bukan cara ku...itu bukan sikapku...itu bukan diriku...semuanya telah aku buang jauh dari diri...dan jangan biarkan ia kembali datang mendiami dalam diri ini kembali....TOLONG itu rayu ku!!!

Telah ku hentikan perjalanan ni disini....tahukah kamu bukan sahaja KAMU diduga, bukan sahaja KAMU terasa PERITNYA...bukan sahaja KAMU terasa TAJAM nya SEMBILU yang menusuk kalbu, hati , perasaaan tapi AKU jua begitu...

KEPERITAN sudah sebati dalam diri ini tak perlu kau nyatakan betapa peritnya perjalananmu...telah aku katakan AKU PUNYA KISAH SILAM aku sendiri...Aku telah lalui segalanya...Aku akur segalanya dan alhamdulillah KISAH SILAM itu mengajar aku utk menjadi aku seperti hari ini....Dan terima kasih jua kepada KAMU yang melengkapkan KISAH hidup ini....terima kasih segalanya...
Ingatlah ini bukan caraku tapi Yang - ESA menguji kita...cuma JALAN KITA MASIH DIPERSIMPANGAN...bersamalah kita berdoa agar jalan ini tidak lagi berliku...INSYAALLAH
Maafkan aku atas kekasaran aku dalam penulisan ku ini...AKU HANYA INSAN BIASA...
PERJALANAN INI CUKUP MEMERITKAN AKU!!!!!!!


||TERIMA KASIH||
||Diatas||
||KATA-KATA KAMU||

Wednesday, February 4, 2009

||ilusinasiku||


Ilusinasiku

Terpana pada ketulusan kata-kata
hampir membuat aku hilang arah,
hilang jalan, dan hala tujunya...

Katamu
Aku yang kau "SAYANG"
Terungkaikah SAYANG itu andai
masih ada ikatan yang terbelit dulu?

Ilusinasiku
Benarkah itu Ungkapan
dari HATI mahupun
PEMUDAH CARA nya???

Kataku
Aku rela ber"KORBAN"
Demi CINTA Adam & Hawa ini
Tulusku Hanya berserah
Pada DIA yg SATU...
Terimakah Akalku yang satu ini?

Ilusinasiku
"KORBAN" ku
tidak bermakna aku tidak SAYANG
kerana SAYANG
menjadikan AKU BEGINI!!!

ILUSINASIKU
Benarkah itu Kata PEMUTUS ku?
menjerit ILUSINASIKU
LEMAH!!!
ITU HANYA SATU UJIAN!!!
Sekecil HAMA...kenapa begitu cepat engkau mengalah???

Kataku
MAMPUKAH AKU???

Hanya tangisan membasahi pipi
menemani malam menantikan siang

Katamu
Aku yang kau "RINDU"
Benarkah ia atau sekadar pemanis senyumanku?

Katamu
Aku lah "KEKASIHMU"
Aku lah "CINTAMU"
Aku lah "SEGALANYA"

Kataku
Biarku "RAKAM" segalanya
biar menjadi bukti antara kita...
Biar KAMU selalu ingat ITU KATA-KATAMU

Katamu
Biarlah "HATI" kita
yang merasai, yang mengetahui...
INDAHNYA PERCINTAAN...
Jangan Ditangisi lagi...

Kata HATIKU...
Buatmu..

SAYANGKU...
CINTAKU...
KASIHKU...

Kata-MU & Kata-KU
Hanya DISAKSIKAN TUHAN yang SATU....
Jangan DIDUSTAI
Aku Hanya INSAN BIASA
yang mampu BERDIAM,
Duniaku ber ILUSINASI

Jawapannya bukan pada Kata-katamu
tapi pada NIATMU dan HATIMU...
Hanya pada TUHAN aku bermohon
Seiringkan perjalananmu dgn KATA-KATAMU...

Andai Di Sini bermulanya KISAH ADAM & HAWA ini...
Biarlah Di Sini Jua berakhirnya NOKHTAH persoalanku pada Cinta ILUSINASI ku...

||DISINI||
hanya
||ILUSINASI||

CUKUP!!!
||Membuat AKU tersenyum||


Monday, February 2, 2009

||Masih Disini||Masih Aku||

Bungkamlah mulutku
Ketika ku tahu ku mulai banyak bicara
Tentang kita

Kau tau ku rindu biarkan saja aku
Terus mengagumimu dan Simpan cerita
Tentangmu kau jauh dariku

Biasanya sepi menemaniku
Takkan hilang sampai kau kembali ke sini

Aku masih di sini
Aku menunggumu
Sampai kau kembali lagi
Tetap begini

Kau tau ku rindu biarkan saja aku
Terus mengagumimu dan miliki semua
Darimu kau jauh dariku

Biasanya sepi menemaniku
Takkan hilang sampai kau kembali ke sini

||Aku||
||Masih||
||Disini||

Sunday, February 1, 2009

||Tunang||Kawan||Reunion||


Malas mau ckp byk hari ni sbb rasanya aku dh terlalu letih bckp sejak akhir2 nih!!!

Sahabat baik aku dr kecik yang blh mbuatkan aku GILA dh bertunang huhu 31.1.2009
Tahniah Salmi, tak sgka dulu "Meluat, Benci!!!" at last Noria tu jd tunang hg jugak haha...amik habuan ckp lg besaq ...

erk, poyo la lu mie huhu
TAHNIAH!!!
Aku doa murah rezeki hampa cpt la kawen tahun ni gak k :D

Tunangan orang skrg!!!

Sweet friends

----------------
Aku pun nk posing gak ngn diorg nih....

wif tunangan sahabat baik aku!!!kawan aku gak haha
save baget cari org dkt2 cehh :)
anyway dh jodoh kan..terima ja :)

wif isteri org...uwaaa dh tak leh tido sama lg...
rindu la sama kamu 8->

Buat SAHABAT
(SALMI SAIDIN)

Ku imbas kembali detik persahabatan kau dan aku
ku tersenyum sendirian
15Tahun
Jangka masa yg agak lama....
tak ku menjangka sebegitu lama usia persahabatan yg kita bina...
sekejap je bila direnung kembali
mungkin sbb GILA hg, HEGEH aku jd kita mcm ni
mmg terlalu ramai teman ngatakan
kita COUPLE
HAH..Aku gelak besaq beb,...smp mati pun Hg tu Kawan aku
Cuak gak aweks2 hg dulu ngn aku kan huh
cam kena tapisan je...
Itulah AKU sama sptmana dulu...
Aku tetap aku.

Buat aku selalu INGAT !!!

Rumah Hang , rumah aku..
Mak hang , mak aku gak
Abah hang , abah aku gak kannn hehe
Abg2 hang , abg2 aku gak kannn2
Kak ipaq hang kawan aku , kak ipaq aku gak
Adik hg...adik aku gak..
so apa yg hg ada , tetap aku dpt
so, aku rasa bahagia diterima begitu oleh keluarga hang

Hari ini,
kawan aku noria...tunang hang
so senang la aku, kawan aku tunang hg
tunang hg kawan aku...
so hg leh la menyetan aku cam dulu
dan aku pun leh la myumpah hg cam dulu lagik ...
So, be my friends forever

Thanks ingat aku lg...
terima aku lg wlaupun
aku selalu membawa diri.......
aku slalu sepikan diri
my fault...i m sorry

hari esok aku takkan lari lg ...

itu janji aku!!!

Mau aku jerit kuat2
biar satu dunia tahu
aku bahagia kenali kamu selama ini...
SELAMAT BERBAHAGIA

"Kawan smp MATI"