Friday, January 16, 2009

||CATUR||D80||CHOC||

||CATUR||D80||CHOC||

my day...2hari aku lepak je kat opis, cam takde pape fungsi plak huhu.apapun byk jgk keja yg aku dh langsaikan utk minggu ni,alhamdulillah. After kursus kat komtar rabu ritu aku ada la jln2 kat Prangin Mall, dh lama gak aku benda alah ni...lama gak aku tak menghiburkan hati dengan riadah yang boleh mengasah skill pemikiran aku dalam bertindak...what i mean game yang dh lama aku tinggalkan CHESS @ CATUR ...

Aku skrg mulai sedar akan smakin hari aku skrg aku seolah berundur ke belakang, mgimbas kembali perbuatan, kenangan yang pernah menyinggah dalam hidup aku kan...semakin hari aku melangkah ke depan semakin rapat kenangan lalu mengekori jejak2 perjalananku sehingga hari ini aku tak tahu apa hikmah disebalik kejadian2 yang telah dan bakal aku tempuhi.Seolah2 tiada lagi pertimbangan dalam diri, tiada lagi harga diri utk membuktikan keikhlasan dihati...huh berat jgk mau buat perhitungan kerana aku sendiri melibatkan HATI, PERASAAN dan JIWA...

Hidup ku kini ibarat CATUR ....indahnya hanya pada ukiran tapi asasnya kaedah, cara, perbuatan semuanya bergantung kepada NIAT....niat dipercaturan ini biarlah kuat dihati AKU dengan sifat jujur dan ikhlas moga segala perbuatan baik ku dibalas seadanya oleh yang esa. Kemenangan bukan lagi kebangaan andai yang tercalit dihati hanya LUKA dan KEKECEWAAN...Pendamping ku...fahami lah AKU seadanya sptmana AKU memahami segala kemahuanmu, perjalananmu, pembohonganmu...Aku REDHA.

Arghh kenapa dengan penulisan aku sekarang...MUHARAM ini, kenapa aku seringkali bermain dengan HATI, PERASAAN,....kenapa?? kenapa?? kenapa?? Masih belum jernihkah perjalanan ini, masih kaburkah PENCARIAN ku...masih jauhkah KEBAHAGIAAN yang ingin aku kecapi??? Ya Tuhan...permudahkanlah perjalanan ini, usir sj anasir yang bisa membuatkan aku terlalu taksub dengan duniawi ini...aku hanya ingin menjadi sebahagian hambamu yang dikurniakaan kerahmatan dari-Mu...

Haiiiihhhh....Penat rasanya bermain dengan HATI ,PERASAAN ni...Cukup lah rasanya minggu ni terlalu letih aku rasakan...Owhhh My Love D80 temani aku selalu agar kebahagiaan itu sentiasa menemaniku agar bibir ini masih mampu terukir senyuman utk semua insan disekelilingku..Ahh aku mahu selalu kau dampingi ku, slalu disisiku...slalu memahamiku..slalu gembirakanku, slalu hampiriku..................erk dh bcinta ngn D80 plak aku ni kan hehe maklumlah My Love baru je kuar wad cian dia sebulan kena operate, pasni aku takmau abai dia lagi...hope dia slalu menjadi CINTA aku...selamanya hehe kalo upgrade pun aku nk smpan dia insyaallah :D

Terbuai2 lak aku rasa melayari perasaan ngn D80 ni hehe, ... D80 ..aku dh mula mam CHOC tau skrg ni, ada kah itu tanda2 aku kembali STRESS dgn apa yang hinggap sejenak dalam hidup aku ek??? So, kita tgk je la stakat mana aku nk menjamah CHOC....mam Fast Food ...Skrg ni aku dh kuat makan...erk....semakin azab la badan aku pasni huhu . Sia2 semua DIET aku sblm ni uwekkkk .....Janji AKU BAHAGIA .....So, jangan sesekali GANGGU aku, Hidup AKU!!!

||dunia|fana||

||ciptaan|manusia||

||aku|kau|dia||

||sampai|bila||

||esok,lusa||

||pergi|saja||

||AKU|REDHA|PASRAH|RELA||

2 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

catur<--- strategi n pemikiran...


d80<--- subjek n teman..


choc?? sedapppppp :P~

fuziana said...

hehe semua itu antara subjek yg menjadikan ilmu alam, pmikiran dan kematangan dalam pengalaman yang menyeronokan or sebaliknya..NIKMAT NYA...kita ja merasai...biarlah ia sejuk spt mint...meresap/cair dimulut spt choc ;))