Friday, November 28, 2008



:::Malas:::

Dah bersarang blog aku ni, makin tak terurus rasanya keadaan disini...semak,sama cam aku haiihh...MALAS la....

Sejak-sejak ini hari yang berlalu begitu pantas sehingga aku sendiri tak sedar 2008 akan berakhir tak lama lagi, ku tenung sejenak kehidupan aku sepanjang 2008 ni, ahh masih banyak perkara blm aku langsaikan untuk tuntutan diri sendiri namun 2009 akan terus menjejaki ku tak lama lagi, erk ...Umur pun semakin meningkat perangai aku , sikap aku, ketegaq aku masih di graf yang agak merungsingkan.Adoi terbeban plak dengan KEMALASAN dan KEKENDURAN yang aku cipta sendiri...Memang aku tak boleh nk salah kan orang lain segalanya tentang diri aku dan aku juga tak salahkan orang lain andai layanan utk aku tak spt yang dharapkan dan ini juga mungkin disebabkan SERI yang dah lama hilang sedangkan aku sendiri tak pernah nk SEDAR...

Orang cakap Manisnya,Serinya ada pada kita yang suci batin dan zahirnya tapi dalam sudut yang lain, manusia spt kita takkan dapat lari dari dugaan yang kekadang kita sendiri takkan nampak pada raut wajah yang manis semata-mata..Luarannya indah subhanallah, namun allah menguji batinnya sehingga meninggalkan kesan yang teramat dalam...Salah siapa lagi andai bukan diri sendiri...Kita berjalan di jalan yang sama cuma likunya kita tak tahu dimana penghujungnya...kadang-kadang saat-saat terduga kita jatuh terjelepuk ...Siapa yang sudi memimpin saat itu???dan hanya tangisan yang menjurai membasahi pipi, KEINSAFAN demi keinsafan mengenangkan KESILAPAN lalu...Ya allah saat itu SESUNGGUH MASA yang berlalu takkan dapat DIPUTAR kembali, yang tinggal HANYA KESAN dan PINTU TAUBAT...

Dikesempatan itu hidup ini bagai perjudian,kesedihan, kesesalan hanya akan menemani setiap langkah kita dari sehari ke sehari...sptmana AKU , suatu masa dulu terlalu byk melakukan kesilapan bukan salah siapa tapi AKU yang silap percaturan, silap melangkah, silap menilai , silap menyukat setiap perincian IMAN didada....Apa lagi perlu aku lakukan kini hanya merasai sisa-sisa kegembiraan yang masih ada dihujung tanduk.Memang terlalu azab ku terima kini, betapa sukar menyatakan RAHSIA Di Hati...Ia tetap menjadi sesuatu TITIK HITAM yang takkan mungkin bertukar mjadi PUTIH sesuci kapas lagi...Hanya doa ku panjatkan Kebahagiaan yang aku miliki hari ini akan berkekalan sehingga ke hujung nafas ku.Semoga apa yang telah berlalu dulu menjadikan aku antara insan yang tabah dan terus bersyukur kerna masih ada pintu cahaya untuk hari seterusnya.

Iya sememangnya Rahsia tetap akan menjadi RAHSIA...tetap akan membayangi setiap detik kita namun semua itu ada baiknya disimpan saja untuk diri sendiri agar insan lain tak tersalah menilai , tidak tersalah menduga, tidak tersalah anggapan dengan apa yang telah menguji ....Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya untuk kita tak kira dimana letaknya kita di muka bumi ini, PELUANG tetap ada dan pandai lah kita merebutnya untuk terus menjadi insan yang berakhlak kelak...

Di KEMALASAN ini, aku kerap tersedar dari mimpi-mimpi yang selalu mengkhayalkan AKU!!! Terima kasih pada ILLAHI ...Ujian yang diujinya untuk aku minggu ini banyak menyedarkan aku tentang dimana letaknya DIRI ini antara INSAN-INSAN yang wujud disekeliling AKU....Menampakkan jalanku , diri ku agar kembali BERSERI ....Pulihkan aku dari KESAKITAN dulu, Bangkitkan aku DIKEJATUHAN lalu...Sesungguhnya aku amat memerlukan Sebuah Genggaman Erat dari seorang insan yang menyayangiku seikhlas hatinya...

2009.......hanya tinggal 33hari dari hari ini, DOAku agar aku dipertemukan petunjuk dan kebahagiaan hendaknya....Semoga sempat umurku untuk menanti kehadiran 1.1.2009, insyaallah....Dunia mungkin belum berakhir tapi siapa tahu apa yang akan berlaku esok apatah lagi sejam dari sekarang...Jadi kesempatan ini aku memohon kemaafan andai selama ini aku byk myakiti hati insan-insan disekelilingku...Harap kita akan terus dilindungi-NYA selalu...AMIN

p/s ----------> Semoga kita sentiasa jadi insan yang MEMAAFKAN kerana disitu lahirnya RUANG, PELUANG....dan pasti akan membuahkan kebahagiaan , membalas PENGORBANAN kita sesama insani....insyaallah...

1 comment:

[mohamadtahir] [mz] said...

hmmm :|.... owh..!! ermmmm:-? aaa'aa huhhhh.... ishhh...

hmmm...


....do nothing or nothing 2 do?

maybe better do something...