Sunday, August 17, 2008

:::Kenapa Dengan Diriku:::

17 Ogos 2008

Dingin pagi aku singkap mata ini agar pandangan ini, hari ini secerah sinaran mentari yang menyuluhi wajahku...

Tapi siapa aku,
Hanya insan biasa yang mengimpikan sesuatu yang bukan milik kekal...

Pagi yang indah ini aku tangisi nasib diri,
Mana lagi tempat mahu ku lari,
Mana lagi ruang mahu ku jeritkan kesengsaraan yang menyelubungi hidup ini...
DAN,
Butiran mutiara ini menitis lagi ke pipi...
Bagai mencari ruang ketenangan,
Ingin ku tangisinya sepuas-puas hatiku agar tiada DENDAM yang melekat dicelah-celah keping hati yang teluka ini...

Titisan-titisan luka ini terus menghantui hidupku
Terus membayangi jalanku...
Kenapa AKU...Kenapa AKU
Antara yang terpilih diuji begini YA ALLAH..
Berikanlah aku sedikit ruang Di PAGI ini agar
Senyuman ini kekal bersama Suria Pagi yang Indah itu....
Jangan lagi KAU uji aku PENGHINAAN BEGINI YA ALLAH...
Berikanlah aku kekuatan YA ALLAH..

Sesungguhnya aku amat memohon kepada-MU...


~~~~~~

Aku setabah-tabah insan mendiamkan saja apa yang telah berlaku
pagi ini...
Ingin ku teruskan hari ini bersama detik saat dan waktu yang merentasi masa
Agar luka itu terparut indah untuk ketika ini...

Perjalanan aku mungkin tersasar jauh ke luar sempadan..
Mengharapkan sesuatu yang lebih mengindahkan hari-hari ku...
Senyuman dan tawa menjadi penghiasan bersama teman-teman disampingku..
Tapi...

Lihatlah wajah ini...

Mampukah aku mengharungi segala dugaan yang mendatang ini ...
Mampukah aku mengatur langkah di jalan berliku ini...
Mampukah aku Sendirian begini....

Berikanlah aku sesuatu yang pasti agar tidak terbit lagi rasa curiga...
Agar tiada lagi bayangan insan itu...
Agar aku tahu Kau & Aku ada disini untuk menanti kehadiran hari esok ...

Dinihari yang ku jejaki ini ....menyusul rembulan indah yang membuahkan bibit-bibit rindu untuk KAMU...

Dan...
Saat ini jua tangisan demi tangisan membasahi pipiku
Maafkan aku kerna tak mampu menjadi insan yang tabah seperti pintamu...
Aku sendiri bingung KENAPA Aku Begini....
Kenapa tangisan ini perlu menghiasi MALAM ini...
Kenapa terlalu sukar pejalanan ini...
KENAPA...
KENAPA SAYANG...Tak terhunikah AKU diruang HATIMU itu...
Sayang...Jangan kau biarkan aku di DALAM DILEMA ini lagi...

Itu PINTA ku....
Maafkan aku andai KEMAHUAN ku keterlaluan...

Izinkan MALAM ini aku ditemani AIRMATA....

2 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

........xda kata nk terkata lg hnya harap sabar tetap setia sentiasa.........

fuziana said...

-----aku juga begitu-----