Tuesday, September 2, 2008

:::31 Ogos :::

Merdeka...Merdeka...

Setelah 51 tahun Malaysia diisytiharkan Merdeka dr penjajah...Baru hari ini aku terfikir MERDEKA kah aku dari segala penjajahan luar...
Persoalan demi persoalan bermain difikiranku tapi apa yg dpt aku simpulkan kat sini..Korang fikir la sendiri yer, sbb tentang kemerdekaan diri aku biar aku sendiri yg tahu...Lebih mudah aku katakan BIARLAH RAHSIA

Saja ja buang masa korang baca semua ni hehe
Lagipun sejak aku tfikir akan logik ke Kawad Merdeka 2008 Negeri Pulau Pinang diadakan di Queensbay Mall tu bmacam2 bmain difikiran hehe ayat saiko nih buwekk....Dalam panas terik, aku bjemur roaming lensa ke sana ke mari tdetik dihati, diorg dok bkawad segak bergaya ni kerana terpaksa atau mmg semangat patriotik dlm diri...Bangga mengatur langkah demi langkah untuk meraikan Hari Kemerdekaan yang ke -51 tahun.Atau pun sekadar mahu meraikan sama baju baru kawad tahun ni....pelik kan, kemeriahan tak lagi sama ...kerana itu kita semakin lupa pada pucuk pimpinan akar umbi yang mula2 meleraikan segala kekusutan meraih kembali negara yang hampir tgadai...Hari ini, kita teguh berdiri di Negara sendiri dengan kemajuan demi kemajuan, Aku bsyukur sebagai rakyat MALAYSIA yang dilahirkan pada zaman kemerdekaan ini.

Semoga apa yang dipijak hari ini, kita tak pernah lupa akan AKAR dan TUNAS nya...Bukan sekadar memetik hasil tetapi harus membajai semula benih baru...
Wahhh, Semangat Kemerdekaan betul aku nih huhu...
Apapun pandangan aku, masing2 punyai pendapat berbeza...so, fikirlah sendiri.

Sempena Kemerdekaan ke-51 tahun kali ni
Aku tak lepas dari meraikan suatu peluang yang berbeza dari setahun ke setahun, dari berkawad aku beralih kepada "Pembawa Pelikat yg Berkebaya Maroon" hehe ..sudah lenguh kaki ku berkawad tanggal 31 Ogos 2008 aku memulakan suatu semangat baru melensa kamera ku ke arah Barisan Kawad Bangsa..hehe
Kali ni aku terlepas dari berkawad yahuuu hehe suka betul aku tau tahun, bkn bmakna aku tak menghormati tapi aku punya pandangan berbeza dlm hal ini...sebenarnya masih banyak perlu aku jelajahi dihari kemerdekaan ini...Aku MERDEKA bersama Kamera kesayangan aku, itu amat bermakna skali...Maap bkn nak berbangga tapi rasanya tak semangat hari-hari aku tanpa MY Nikon disisi..

-My lens...my cam-

-my skill-

-my action-

-my posing hehe-

Merepek merapan aku pun takto aku sembang apa kat atas tu hehe point nye nk post pic2 baru aku tu jer hehe :P

Terima kasih kepada yang sudi membaca terutamanya En.Hilangcarijumpa hehe


10 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

uit.....ada jugak u abadikn nama tu kat sini....:)

cuma sesekali tringat kata2 seseorang pasal nickname tu lantas ketawa sendiri...:D

kakaka!!

fuziana said...

hehe nama u dh glamer tau :))

bait2 ayat seorang gadis tanggal 2 September --->

"Ada gak manusia letak nickname HILANGCARIJUMPA no kak fuziana..."

haha gelak besar i :P

apapun nickname tu mmg unik la bro hehe

[mohamadtahir] [mz] said...

hehe...ada sejarah tuuu.!!:D x la unik mana pn lahhh...;)) yg penting u dh kenai dn tulun bgtau 'gadis' tu yg i mmg manusia...wahwahwah!!!

Intan said...

aik cam ada cerita terbaru ja...ni pi merdeka ngan sape ni:-? ngan apis ke :P


pi jalan da x hajak dah sejak ada apis nih :(


raya ni kita pi round-2 cari duit raya tau =))=)) pi ketuk umah en mata air mintak duit raya =))

fuziana said...

mat tahir ::: hehe biarlah u simpan sj rahsia u tu :-"


welll............ :P


intan ::: oit...i p ngn cik matahir + family ja tau..apis tak da dlm senarai guek [-( :P


org tak p mana2 dh la skrg ni bulan mulia beribadat ja kat umah :|


a`ahhh nanti kita p kutip duit raya ye..kat umah matahir tu kita pow lbey2 skt :>

[mohamadtahir] [mz] said...

huhu...kot2 u all yg kena pow ngan awek2 i tuuu:))

fuziana said...

matahir ::: i bg 1 sampul jer tak leh lebey ;)) :P

Madir said...
This comment has been removed by the author.
Madir said...

jln2 sambut merdeka pastu jln2 cr duit raya pulak.. :D

fuziana said...

madir ::: erm..sapa nk bg duit raya tua2 ni :P