Monday, August 4, 2008



:::Wanita VS Cemburu:::

Dalam kesibukan seharian di tempat kerja hari ini, tiba2 fikiran ku tersentap...terasa amat sayu sekali,sedih, tak tahu dimana puncanya tapi itulah perasaan yang mula menguasai fikiran dan mood ku seharian ini...

"Rindu....Cemburu..."

Hmm...agak sukar untuk aku rungkai kan andai yang berperang disanubari seorang wanita seperti aku adalah perasaan CEMBURU ...Sememangnya bagi "L" cemburu itu keterlaluan barangkali agak menjengkelkan mendapat wanita seperti itu...namun bagi aku SEMEMANGNYA dibenak hati ini terlalu naif utk berprasangka demikian tapi itu lah hakikat yang perlu "L" terima mengenai perempuan....Si Cemburu, kerna sifat ini terlalu melekat erat bersama 9 nafsu wanita yang berakalkan 1 itu termasuk lah diriku yang penuh nafsu CEMBURU & RINDU keterlaluan ...

Aku tahu kdg2 sifat aku yang dikategorikan CEMBURU itu membuatkan si dia mula nk menguji aku dan cemburu aku tu..sbnrnya dia tahu cemburu aku ni just nk mesra2 jer hehe....

Sayang....
i harap u fhm yer, apa yg i buat semua utk kebahagian kita...cuma kalo i terover tu u tego2 la yer hehe takpun rotan je :P

Betul kata u...kalo tak bg i cemburu mana nk dtgnya KEMESRAAN...mana nk dtgnya KASIH, mana nk dtgnya SAYANG...Erm, kdg2 benda yang simple camtu pun KITA terlalai nk buat...Bila ada masalah mula nk masam muka, mula nk tunjuk EGO masing2...sbnrnya CARA kita salah kan...Hari ni tak mungkin berlaku lg...Tak Mungkin diulangi lagi sbb Bila Kamu mula Memberi dan Aku mula Menerima ...Aku jua mahu kamu menerima setimpal pemberian Kamu dlm Mengenal Hati DAN Budi...



huh....dan ada jua istilah yang belum pernah org tfikir dan malam ni aku mula merasakan yang sememangnya kita amat secocok skali andai perbandingkan.....
Seperti sepasang kasut walaupun lain warna dan corak nya namun bila disarung langkah nya tetap sama....asalkan tumitnya tak rosak dek pemakaiannya...dan itu mungkin istilah yang agak kelakar biasa aku korang ...namun bila kewarasan diri di tahap ANGAU semua tu tak penting lagi asalkan Bila ada Kasut, Mesti si Pemakainya tahu Saiz sendiri...Kalo tak tahu kena la mula Ukur Saiz Kasut sendiri....Andai dh muat kena la menapak dengan penuh gaya agar langkah perjalanan tak songsang, tak terjelepuk tanda bangga diri mula nk memalukan DIRI...Hmm pastinya kemana-mana saja Langkah itu SEIRINGAN DAN SEJALAN....

Bagi aku Sepasang Kasut & Sepasang Kekasih tak banyak bezanya, Saling memerlukan diantara satu sama lain, dan kenapa perlu ditinggalkan menatap sendiri kesedihan sedangkan kita sememangnya berada DISISI....Lonjaknya kegembiraan dirangkul bersama dan segalanya pasti bersama tak mungkin kecundang lagi andai kita seperti Sepasang VINCI mahupun BATA...


Mahupun lagi seperti Lemon dan Anggur yang Kekal didalam sebotol RIBENA...hehehe




PESANAN PENAJA ----> Segala cerita dan tauladan ini tidak melibatkan dgn mana2 pihak. yang tidak berkenaan..hanya si penulis yang mula mengenal erti persahabatan...hehe. HARAP MAKLUM

MORALNYA ---> Rindu,Cemburu...Kasut tak pernah lekang dari kehidupan wanita....setiap kali SALES pasti ada yang membelinya....hehe


8 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

wekkk:p....

dunia sana luass....
cerita itu puas...
lagu ini hias...
kerna hati telah tewas!!!

fuziana said...

ala bro...sesekali bila hati dh tewas
nk jgk merasa sejuknya berada di kutub utara...selama ni asik dok merasa cuaca khatulistiwa ja kan :P


Lagu pun dh mula bernyanyi riang tanpa suara...cerita pun dh mula bersiri....jd saksikan la yer :P

[mohamadtahir] [mz] said...

i x faham dah apa yg u kata dn cakap....:-"


i xmo saksikan lagu2 dan cerita itu sb nk rasa ending-nya....:)

(o_0) said...

sy umpama selipar jepun je :|

fuziana said...

hcj ::: u tak fhm or buat2 tak fhm ;))


erm, saksikan lah.... semoga ending nya okeh :D



shem ::: hehe selipar jepun pun sepasang gak :D

[mohamadtahir] [mz] said...

ermm....bila nk ending kalu rentetan kisah bagai mimpi yg x sudah...makan yg x sempat nk kenyang....angan zoela yg dilema..
antara selipar ngan bunga hingga mata yg cemburu tp biarlah rahsia trus rahsia.....:D

Intan said...

i plak skrang nak jadi selipar yg x cukup sebelah:-"

fuziana said...

intan :::: kena la cari yg sebelah tu hehe