Monday, April 2, 2012

Senyuman dan Tangisan ku...

Alhamdulillah...6bln perjalananku sebagai seorang ibu banyak mengubah kehidupanku hari ini.Tatkala aku bersedih, kekuatan masih ada bila melihat ke rona mata si kecil ini...Ya Allah begitu indah pemberianmu kepada ku dan suamiku...Ya Tuhanku,dugaan apakah yang sedang kau menguji hambamu ini...tidakkah kau tahu betapa beratnya untuk diri ku pikul...

Lelah diri ini cuba membahagikan sebaiknya masa dan kasih sayang yang ada walaupun dikesamaran aku ternampak petunjuk mu..ku tenangkan hati ini demi menjaga kasih sayang yang terikat telah sekian lama...tapi dek kerana dunia yg terlalu berteknologi ini rupanya bukan merapatkan ikatan mahupun mresahkan kerinduaan dgn menatap gambar tp rupanya untuk mguji tahap kasih sayang dan juga perbandingan siapa yang suka dan memberi respon...rupanya DIAM ini menudingkan lagi kesilapan pada AKU!!!Ya ALLAH Ya Tuhan ku sesungguhnya aku berterima kasih kepada mu, memberikan aku kekuatan selama ini. Ku cuba menyemarakan ikatan ini disetiap saat dan detik yang ada...akan tetapi tak siapa mampu untuk mengubah yang aku bukan antara yang disayangi dari dulu shingga hari ini...biarpun pelbagai pengorbanan yang telah aku lakukan...tak sikit pun aku dihargai.Aku Redha padamu Ya Allah jika ini mampu untuk mematangkan aku di hari esk bersama suami dan anak2 ku...

Buat suami ku..terima kasih kerana sudi menemani ku disetiap kesedihan ini dan semoga kita menjadi insan yang matang dan tabah dalam menjalani kehidupan ini bersama ALYA...

Tabahilah hati dan perasaan ini...

1 comment:

Anonymous said...

semoga tabah menghadapi hari2 yang mendatang..
sesungguhnya dugaan itu atas kehendak Allah juga..agar kita lebih dekat kepadaNya..