Tuesday, November 10, 2009

||Malang tak berBAU||


Malang tak berBAU ...itu yang dapat aku uraikan hari ni :| dek kerna mau jaga kebajikan ternakan aku plak ditendangnya adushhh sgt perit :| hmm aku ni bukan sj jatuh ditimpa tangga plak dah rini..aduh bertingkat2 plak aku kena....Sangat tidak bernasib baik aku ni :(
Ntah mungkin aku "CUAI" dan barangkali sistem tindakbalas aku kurang bersedia utk beroperasi dgn baik hari ni...byk pkara yg aku fkrkn blm smp ke otak..blm smpat aku analisis tindakbalas anggota badanku tlalu cpt..mgkn sbb tu jgk "malang" tak berBAU tu menimpa2 aku uwaaa..sgt tragis la rini :((
Slalu aku antara insan yg amat teliti time wat keja yg bermain dgn ternakan..alert ja aku dgn sifat2 smulajd ternakan tp hari ni ntah kenapa la lambat betoi aku btindak hinggakan tangan aku terkena palang dek lembu yg amat tak berpelajaran tuh :( Baru je aku mo panas enjin rini...mo tolong sbb hari ni satu tempat ni ja lembu dia berjumlah 189 ekor lorrr , kesian sama p.cik brahim n pak lan...baru sparuh pjalanan aku dh tumpas...pas je kena tu aku dok wat lg..mcm gagah sgt bila dh lama2 baru terasa berdenyut2 lengan aku.skali tgk udah merah2 ....sengal2 jgn ckp la. Terus aku letak ubat n jarum dok tepi diam2 :(

hmm...beralih ke satu kandang lg...aku mmg tak sentuh dh jarum ngn ubat...pegang kamera ja...ntah camna kaki aku ni suka benar memanjat..skali aku panjat kayu reput uwaaa skali lg aku mgelongsor ..sebelah kanan aku ni mmg kuat ja pegang kamera..skali lg lengan sebelah kiri aku tsadai kt tiang kayu tuh eiii cam harey betoi la hari ni :( mmg rasa cam senerih ja...tp merasa smp rusuk kiri ni...dalam pala aku rini mmg aku kena p mgurut .teruk sgt dh aku skrg ni :| So, balik ja umah petang tu...mandi, terus p mgurut ..abis satu badan aku diurut, mmg dh masuk angin la tangan aku tuh :(( pgelangan tangan ni pun ..ngn jari hantu ni pun berhantu urat silap :(( Malas mo citer pjg2 ...ni la tangan aku pas urut...
sangat sakit taktau nk ckp camna...rusuk aku ni pun sakit nk tido pun tak lena..cam nak hangin satu badan ja ni....arghhhh sakit nya weyyy....smp ke bahu sengal2. Gambar tu nmpk tak tangan aku itam..sun burn la wat keja tengah panas :( so jgn komen byk aku mmg sakit.Esk mo p Baling lagi wat keja smp siap ...bantu membantu aku tak terbantu dpt sakit...cait....redha ja la :|

"malas mo citer lg"
"Hati sakit"
"tangan sakit"
"badan sakit"

bye

4 comments:

Intan said...

ohh nana patot la smalam mcm xda mood jek..aduhh siannya..sabar ek nana..ni namanya musim "menguji kesabaran"

fuziana said...

intan ::: sori eh smlm..mmg tak larat dh :(

raggedyanne said...

teruknya nampak bengkak tu, jaga diri k. jgn makan benda berangin & telur ok. pantang sikit baru cepat baik

[mohamadtahir] [mz] said...

malang mmg x berbau tp ada bau lembu sini :)) hahaha