Tuesday, November 17, 2009

MERAH!!!tanda KEMARAHAN...tanda KUASA...dan mungkin jua tanda KEKECEWAAN pada hati...Namun semua amarah dan sifat-sifat -ve tu cuba aku buang jauh dari penceritaan hari ini...

MERAH!!!tanda CINTA yang membara...MERAH...tanda ikatan. Hmm menarikkan bila aku cerita pasal Merah tanda ikatan ...menarik cam pic yg aku sertakan kt entry kali ni..comel kan kaki tu [kaki aku ler tu] hikihihik...pomot kit kaki aku yg bem tu huhu :D Ntah la camna la tiba2 aku leh jumpa pic ni bila dok belek2 phone aku tu..so apa lg amik kesempatan la touch up ckt2 bg umpphhh lg :D

Sesekali aku terasa sangat teruja dengan tempekan inai2 yang memerahi kuku si dara dan si teruna...perasaan ini sukar untuk aku gambarkan betapa mewahnya saat itu berbusanakan pakaian yang lagak bagai sang raja dan puteri kayangan...itulah yang lahir dari hatiku setiap kali shoot pelanggan2 aku. Kejutan mata gak aku ni bila tgk si dara sangat cantik di oles...si teruna yang segak mendatangi si puteri...Apapun inai dijari melambangkan seribu satu makna yang sukar untuk kita tafsirkan...MERAH nya mungkin memberi maksud kepekatan darah yang mengalir..getaran setiap empunya diri memberikan warna yang berlainan...cantik si pemakainya tampak pada jemari yang berkemerahan...itulah tanda SI RAJA,RATU sehari ....aku pun taktahu kenapa tiba2 aku nk bercakap mengenai MERAH...mungkin hati aku pun sedang MERAH...merah MARAH?merah CINTA?itu smua mampu aku simpan dalam hati ini...Moga warna MERAH ku ini mampu memupuk sifat sabar dalam diri aku mulai hari ini..i.allah :D

Ceritanya mungkin tak sama langsung ngn gambar tu kan..korang pun mesti ingat i got sumthing nk share kt sini rite...but nothing la..cuma mo cerita apa yg sedang aku fkrkan saat dan ketika ni...mmg la keindahan tu ingin aku kecapi satu ketika nanti tp blm sampai masanya untuk aku btl2 merasai getaran sebagai Ratu Sehari :"> so korang bersabar la menanti kehadiran hari2 bahagia ku nnt yer :D Nak ckp bila tu aku pun tak berani nk janji but...semua tu sedang dalam perancangan aku, harap2 tiada lagi yang menghalang..aku selalu berdoa...ckp lah ujian ku setakat ini..permudahkanlah pintu jodohku ini...Amin.

Merah..merah hatiku.... :X :X :X tanda aku sangat CINTA...sangat memBARA dalam kasih sayang dalam diriku...hohoho....
Cukup smp disini dulu...nnt mcm2 aku merawit kt sini..tkantoi lak kan ;))
so...
SILENt MOOD is BETTER

~~daaaa~~~


Monday, November 16, 2009

||Amarah-KU||


Buat SAYANG-ku
Andai kau menatap "blog" ini lagi
maafkan aku
pagi-pagi telah moody kan kamu...
Bukan niatku mo kamu moody
tp hati guek tak boleh tahan mau terasa
hati guek tak boleh tahan mo nangis lagiiii
guek tau guek sudah janji
TAKMO nangis lagi tp smlm
guek terNANGIS
MaaP ye :|

Bukan aku tak CINTA...
Bukan aku tak RINDU
Bukan aku tak PERCAYA
tp
aku terlalu cerewet
aihhh

Sangat suka bikin kamu susah kan :(
maaf ye syg

mau kamu GENGGAM erat hubungan ni sptmana kamu genggam tangan ku, sptmana kamu peluk AKU...

iLOVEuCHENTAatiKU
|muahh|

psstttt ..sygku...andai smlm airmata itu ku ungkapkan sbgai menyemarakkan ikatan kita..sbnrnya airmata ini mematangkan kita utk saling menyayangi...tiada yang menyakitkan kerna aku SYG kamu.


||Begitu,Begini AKU||

MARAH!!!! rasanya dh lama aku tak Marah, MAKI org ...Pagi-pagi ni aku datang opis mcm biasa la kan...online dulu apapun.So bila aku buka blog ada la komen2 yg aku kena approve..dan mmg dh byk komen2 yang aku dah tapis dan "xAPPROVE" cuma pagi ni punya komen mmg myakitkan hati aku...Aku rasa mcm nk siat2 ja jari yang dok taip komen kat aku tu...kalo mulut yang bercakap tu mau aku toreh2 biar luka...sbb PENYATAAN yang amat KURANG AJAR bagi aku...

Satu lagi aku nk ingatkan ni blog aku...aku punya suka la nk tulis apa...nk sakit ka, nk menangis ka nak suka ka apa ka...tp hakikatnya aku bukan HIPOKRIT...kalo dh aku baik2 ckp TAKMAU jangan nk kata aku SOMBONG atau tak Sedar DIRI!!! Dan pagi yang indah ni aku dh kena tohmahan...ingat aku ni murah sgt ke nk pilih pasangan sampaikan tak kenal Orang, tak kenal SIAPA nk buat SUAMI...So kepada mulut2 kat luar tu aku nk bgtau kt sini...MATAHIR tu tu MMG la suami org...tp dia tu bkn KEKASIH AKU KE...SKANDAL aku ke apa ke. Jangan la ingat aku ni TERDESAK sgt smp tak kenal dh LAKI ORG ke nk buat laki....bab2 rumahtangga org jangan nk kait2 kan dgn aku....keluarga MATAHIR tu dh mcm keluarga aku sendiri..dia tu pun dh mcm abg kandung aku...apatah lagi bini dia tak kurang seperti kakak kandung aku. Bezanya kami lain mak lain bapak..so tlg jangan salah tafsirkan hubungan antara kami...Satu lagi kalo aku nk sgt kat MATAHIR tu tak payah tunggu lama ni...dh lama dh aku blh buat laki.Tak payah la nk buat2 cerita yang bukan2. Selama ni aku diam...malas nk amik port pasal tanggapan org yang BUTA MATA membaca blog...BUTA HATI menyelami seseorang....Kalo aku dh tak SUKA tu jangan buat mcm mana la MEMANG AKU takkan SUKA....dan kalo disebabkan AKU TAK SUKA tu membuatkan terkeluar TANGGAPAN begitu untuk aku ....aku nk ucap TERIMA KASIH banyak2...

Kalo nk nyatakan betapa aku MARAH pagi ni mmg mcm2 nk terkuar dari MULUT dan JARI ni tp aku masih menghormati ramai insan yang membaca BLOG ni...So tolong JAGA PERADAPAN sikit. Jangan disebabkan umur aku camni..blm kawen nk buat tanggapan bukan2...Andai aku terdesak pun tak perlu aku nk merosakkan rumahtangga orang...aku lebih senang sendiri dari aku nk menempuh utk mengecewakan hati perempuan lain. Nak aku cakap KURANG AJAR mmg pun sangat kurang ajar....Memang BODOH la sapa yang komen aku tuh...aiseh mmg celaka punya orang....

Cuma nya aku sedar lagi DIRI ni...mmg aku slalu nyatakan situasi SEDIH, GEMBIRA, TANGISAN , KETAWA aku disini tapi tu tak bermakna aku bahagia dengan suami org...eiii mmg celaka la....HATI aku dh terpaut pada insan yang masih BUJANG....cuma dalam hubungan ni tetap ada pasang surut nya...dan kalo aku MENANGIS tu tak semestinya aku PUTUS ke apa ke....Mulut2 longkang tolong la jgn nk sebarkan benda2 yang tak faedah ni...Aku dh cukup hormat org dan peribadi org dan aku mmg tak penah nk amik PORT hal, masalah org tp kenapa la ada sgt org yg suka sgt nk amik tahu hal aku nih??? kenapa dh abis keja nk buat ke nk amik tau hal org...hidup dh sempurna sangat ke nk amik tau hal aku? Aku kawan dengan LAKI org bukan aku berkasih dengan nya...kt opis ni pun bersepah org dh kawen....so apa masalahnya la ngn korang aku pun pelik la...Nk ikut aku ni...pjg lebar ja aku nk MAKI, HAMPUT org ni..tp aku lagi suka berdepan ngn orang tu mau aku sepak mulut kurang ajar tu....Aiihhhhh pagi2 isnin dh bikin MOOD aku cam cibai....haram betoi la MANUSIA tu....

Hari ni
AKU
sangat
Sakit HATI
"bye"

Sunday, November 15, 2009

||Terima kasih buat aku MENANGIS lagi||

BUNGKAM,Terima kasih buat aku menangis lagi...Ku harapkan panas hingga ke petang rupanya gerimis berjurai dikelopak mataku. Kenapa ??? ibaratkan aku seperti tak pernah ujud sedangkan aku tak penah sehari pun mengabaikan engkau...Aku tertanya sendirian kenapa perlu aku lalui semua ini...untuk apa lagi aku menangis sedangkan engkau tak pernah menangis untuk aku...Dugaan...itu dugaan buat aku cuma kekadang kurasakan TIDAK ADIL untuk aku...Kau punyai teman, begitu juga aku cuma beza nya AKU PEREMPUAN, KAU LELAKI ...Kau bebas kenapa perlu aku begini...Aku tak mampu lagi merayu untuk ungkapkan JANGAN kau lepaskan GENGGAMAN ini...JANGAN kau rungkaikan PELUKAN ini...JANGAN kau sisihkan PERHATIAN untukku...semua itu melemahkan ikatan antara kita. Seringkali aku katakan JANGAN biasakan aku BEGITU & BEGINI kerna suatu hari kau akan berasa betapa JEMU bila aku terlalu mengambil tahu, mengambil berat, mengambil endah...Atas itu jua hari ini Aku MENANGIS lagi....

AKU
Begitu, Begini
KERNA
aku SAYANG, CINTA kamu
namun
TERIMA KASIH
semarakkan cinta kita
bersama
AIRMATA

Saturday, November 14, 2009

||Saat Ku IDAMkan...hampir TIBA||


Well...apa benda ye mo ngomong kt sini... :-? but dalam pala aku skrg cuma 1 "Saat ku IDAMkan ...hampir TIBA" Yeah....apa ye benda tu...Wait & See...huhuk...

Perjalanan ku dh semakin jauh....kenangan pun dah penuh dalam ingatan...pengalaman tak penah cukup, tak muat dah dada ni nk simpan...tp hari2 aku masih didatangi kenangan dan pengalaman.Mungkin 2perkara itu mampu mematangkan aku dengan secebis senyuman dibibir.. :D

Yeah....Dalam seminggu ni, walaupun sakit menanggung beban yang menimpa diriku namun tahukan dalam hatiku berbunga riang kerna Saat yg kuIDAM kan suatu ketika dulu datang menghampiriku...Biarpun Jauh beribu batu namun kehadiran itu seperti ada diSisi ku...Alhamdulillah disaat penuaan wajah dan umur yang mendatangi aku masih aku diberi kesempatan yang aku rasakan telah lama hilang dan takkan KEMBALI..tp Kuasa ILLAHI tak siapa mampu menahan...kerna kesempatan DULU nya masih milik aku wlaupun buat seketika ini....Mungkin aku tak mampu mengenggaminya namun cukup buat aku menadah, merasa perasaan yang telah lama bersarang dihati dan fikiran...Terima kasih kerna mengotakan sedikit angan ku...walaupun tak seindah impian yang ku harapkan. Jalanku mungkin bersisa pada kenangan itu namun ia sememangnya milik KITA....tak mungkin ada yang mampu memahami aku sepertimana dirimu...

Lihat duniaku....terlalu byk perubahannya...terlalu byk langkahnya....Suatu hari akan kubuktikan betapa "Saat ku idamkan itu....sememangnya MILIK aku" takkan ada yang mampu menghalang segala kemahuan ku itu...telah lama ku turutkan segala kemahuan yang bukan utk diriku. Setelah sekian lama aku akurkan segala ketentuan...tiada sebarang usaha , aku cukup mengharap pada ketentuan namun ia hanya mampu membuat aku menangis sendirian...

Tangisan yang bersisa ini ingin ku simpan utk hari bahagiaku...sungguh ...itu pintaku pada hatiku yang lemah ini..sungguh itu yang ku rayukan pada satu hati yang inginkan aku bahagia....Terima kasih memberikan aku ruang untuk menjadi diriku 17 tahun dulu. Impian sesuci umurku dulu membuat hari ini aku terlalu daif menyuci segala kekotaran perjalananku...Namun telah terukir indah impian itu untuk ku kecapi dengan senyuman dan dptku rasa betapa Saat itu semakin menghampiriku...Ingin ku laungkan pada dunia...Aku ingin selalu BAHAGIA spt hari ini, detik ini dan saat ini.......
Sisa yang tinggal buat diriku
itu adalah AKU

Terima kasih KISAH lalu-ku
Buat aku selalu merasa akan
SATU Kasih
SATU Cinta
SATU Harapan
SATU Pegangan
SATU Pelukan
SATU Kisah CINTA
itulah RINDUku

Tuesday, November 10, 2009

||Malang tak berBAU||


Malang tak berBAU ...itu yang dapat aku uraikan hari ni :| dek kerna mau jaga kebajikan ternakan aku plak ditendangnya adushhh sgt perit :| hmm aku ni bukan sj jatuh ditimpa tangga plak dah rini..aduh bertingkat2 plak aku kena....Sangat tidak bernasib baik aku ni :(
Ntah mungkin aku "CUAI" dan barangkali sistem tindakbalas aku kurang bersedia utk beroperasi dgn baik hari ni...byk pkara yg aku fkrkn blm smp ke otak..blm smpat aku analisis tindakbalas anggota badanku tlalu cpt..mgkn sbb tu jgk "malang" tak berBAU tu menimpa2 aku uwaaa..sgt tragis la rini :((
Slalu aku antara insan yg amat teliti time wat keja yg bermain dgn ternakan..alert ja aku dgn sifat2 smulajd ternakan tp hari ni ntah kenapa la lambat betoi aku btindak hinggakan tangan aku terkena palang dek lembu yg amat tak berpelajaran tuh :( Baru je aku mo panas enjin rini...mo tolong sbb hari ni satu tempat ni ja lembu dia berjumlah 189 ekor lorrr , kesian sama p.cik brahim n pak lan...baru sparuh pjalanan aku dh tumpas...pas je kena tu aku dok wat lg..mcm gagah sgt bila dh lama2 baru terasa berdenyut2 lengan aku.skali tgk udah merah2 ....sengal2 jgn ckp la. Terus aku letak ubat n jarum dok tepi diam2 :(

hmm...beralih ke satu kandang lg...aku mmg tak sentuh dh jarum ngn ubat...pegang kamera ja...ntah camna kaki aku ni suka benar memanjat..skali aku panjat kayu reput uwaaa skali lg aku mgelongsor ..sebelah kanan aku ni mmg kuat ja pegang kamera..skali lg lengan sebelah kiri aku tsadai kt tiang kayu tuh eiii cam harey betoi la hari ni :( mmg rasa cam senerih ja...tp merasa smp rusuk kiri ni...dalam pala aku rini mmg aku kena p mgurut .teruk sgt dh aku skrg ni :| So, balik ja umah petang tu...mandi, terus p mgurut ..abis satu badan aku diurut, mmg dh masuk angin la tangan aku tuh :(( pgelangan tangan ni pun ..ngn jari hantu ni pun berhantu urat silap :(( Malas mo citer pjg2 ...ni la tangan aku pas urut...
sangat sakit taktau nk ckp camna...rusuk aku ni pun sakit nk tido pun tak lena..cam nak hangin satu badan ja ni....arghhhh sakit nya weyyy....smp ke bahu sengal2. Gambar tu nmpk tak tangan aku itam..sun burn la wat keja tengah panas :( so jgn komen byk aku mmg sakit.Esk mo p Baling lagi wat keja smp siap ...bantu membantu aku tak terbantu dpt sakit...cait....redha ja la :|

"malas mo citer lg"
"Hati sakit"
"tangan sakit"
"badan sakit"

bye

Monday, November 9, 2009

||Hariku yang MELETIHKAN||

Bermula hari ini aku mulai sibuk dengan tugasan hakiki yang perlu dilangsaikan sebelum hujung tahun ini...Arghh baru ku rasa betapa meletihkan kehidupan ini :| Seawal pagi aku bersama pegawai kesihatan veterinar penang telah bertolak ke Baling ,Kedah untuk membantu dalam mengawal Penyakit KUKU & MULUT bagi ternakan lembu...hmm almaklum la Raya Korban pun dh dekat penyakit pun apa lg semakin mendatangi ternakan...

Lepas dengar taklimat serba sedikit dari pegawai veterinar daerah Baling kami dibawa oleh seorang runner...hehe org vet gak...tukang tunjuk jalan ma...nnt sesat p cucuk lembu org hehe...Hari ni cuma edisi memanaskan badan so ternakan pun tak smp 60ekor disuntik..aku tukang amik ubat je n kira hari ni hahaha.....selebih tu aku skodeng :-"

Jom tengok org yang sangat rajin bekerja Pakcik Brahim n Pak Lan :-"
ni Pn.Lily... PR international hehe
yang ni plak...takkan korang tak kenal hehe
takde org amik gmbr aku so kt belanga besi pun jd hakhakkk

Dingdong2 keja pun dh siap hehe...so we all balik awal skt rini >:)
Cerita dalam perjalanan PULANG...semua LENA tak termasuk pemandu okais huhu :-"

Sampai je perut aku dh bernyanyi2 :( nk p mam matahir lak bz, sangat kecewa =(( ntah camna tertengok msg...hehe ada mangsa >:) pg td ada sorang kawan ajak aku lunch hihi mentang2 la dia tak keja [-( After selesaikan smua keja2 aku kat PERDA aku pun g angkut mamat ni ..kununnya mo p mam ja..skali dia kuar bsama bola dia la :-ss ni wat aku gerun ni :( dia dh racun aku men boling la uwaaa..mo tak mo aku g gak summit bm ngn dia...hampeh tak jd mkn p men boling ja...Sangat bisa dia punya racun :(
ini wajah mamat yg bjaya meracun aku...arghh sgt bisa [-( nsb aku tak teracun beli bowl haha
aku tak penah men kat lane ni..sgt tak biasa lorrr :(
sgt tak siyok tgk benda ni :(
Aksi cam bagusss...sgt bedesuppp haha
walaupun tinggal 2org geng buli kami tetap "on" je aktiviti ok...2org lg tu u all buat la keja2 u all tu k... >:)

Perut aku yg lapa ni dh sumbat ngn laici n sandwich..ntah la aku rasa sedap ja benda alah tu..lapa la katakan haha. Pas main terus ja blah camtu je..malas dh nk fkr apa...g amik brg je kat adik aku..antar is balik aku pun balik ke teratak buruk aku tu ngn mantok2 mata ni :(

Smp ja umah aku angkut smua yg ada lam keta tu...ntah la mata ni mmg tak larat nk angkat sgt dh men belasah ja...masuk ja lam bilik mata aku tpandang satu bungkusan...huhu..lupa is bg ada org bg sama guek :-"

Buat mrs.isma thanks sgt..tp mr.isma bg guek skt sgt lekat celah gigi ja uwaaa...mo lg la kuih "kasih sayang" tuh :X :X :X

"TART KASIH SAYANG" dr seorg Kawan
Jauh dtgnya...thanks sgt :*

Walaupun HARIku MELETIHKAN namun masih ada senyuman yg terukir tanda aku Bahagia dihari ini


Thursday, November 5, 2009

||Kekuatan HATIKU||

Kekuatan HATIKU, CINTAKU... kini melengkapi aku akan sebuah senyuman....
Terima kasih Segalanya

||kembali pada CINTAku||
||buat aku||
||BAHAGIA||

Sunday, November 1, 2009

||Lagi2 BOLING||

Huh...keterujaan aku semakin melampau nk p men boling sejak2 aku kalah ngn "seseorang" 130 double strike masa last game huh....sakit ati ni jgn ckp la..pas2 siap kena cucuk2 ngn jarum lagik [-( hari ni aku tak puas ati aku p practise ngn kawan2 aku ni haha...so aku bjaya lebihkan point 9 mata hehe...nsb tak mnjadi balingan last tu kalo tak siap la...mlambung2 la aku hahah...

Sebenarnya depa taktau...aku leh bjaya mdapat no2 tu sbb aku dh mkn itik haha..penaik semangat dan tenaga aku tuh =)) tgk ar btapa btenaga nya aku
hehe c...i dah gemuk tau...tu pun si most kata aku kurus uwaa perli aku la tu mencikkkk ahh :((
Maafla aku tpaksa B & W kan pic ni sebab2 tertentu stg ada yg geram plak kat aku hahaha...apa la roni amik gambaq aku kot dapuq cam hampeh ja aku nk kena edit plak :P tp takpe la aku tak heran pun yang penting aku enjoy...huhukkk. Hmm...yang main malam ni 4org ja..yang menonton tu kan men ramai..ingtkan mai ramai2 nk men rupanya mai tgk ja..jauh tu mai dr kl, just tgk je..hampehh sgt la iena ,most,kak ana n angah nih...:P apapun thanks sbb sudi mai sini smata2 nk makan Cool Cha....stg kita p mam no :>

Hmmm..korang tgk la sndiri bape point nya...aku mmg tak pandai pun tp sbb nk tebus kekalahan tu aku kutip 9point dh la dr juara betahan sblm ni hahaha...so malas dh aku mo kecoh lama2 kat sini...mata aku dok likpok2 dh ni mantok..sambil tu mo layan gmbr tamil sat..kot buleh mimpi guling2 kat gunung jerai ka =))

~~daaaa~~~
esk kita citer agi k...

bye muahhxxss