Thursday, October 22, 2009

||SESAK seketika NAFASku TERHENTI||

||SESAK seketika NAFASku|| bila terhenti nyawa dari jasadku. TERDIAM, terKEDU bila aku keseorangan melawan segala getir yang mendatangi aku...

Merekot aku kesejukan mendakap tubuh. Terlena lesu berlapikkan lengan,panjang lenaku sehingga aku tersedar nafasku TERHENTI seketika....Menangis aku keseorangan, baru ku sedar bilik ini kosong tiada siapa yang menemani aku...tiada siapa membantuku... Terlintas difikiranku AKU SENDIRIan melalui semua ini...Ia AKU SENDIRI...

Semalaman aku berperang kesakitan...Akhirnya aku terlena sendirian...tak tertahan lagi menanti kehadiran mentari subuh... SUNGGUH sesak nafasku...Bagai mau PECAH dada ini menahan...kenapa? Mungkin tubuh bujurku ini tak mampu lagi menahan kesejukan yang menyelubungi MALAM-MALAM -ku...

Tak mampu lagi aku menangis menahan segala kesesakan nafas yang berombak didada...berairmata darah sekali pun ia telah mendatangi aku dan kini hanya meninggalkan KETAKUTAN pada diri aku kelak....

Doaku dipagi hari ini...Semoga lena malam dingin hari ini melenyapkan peristiwa semalam...Biar lenaku bertemankan mimpi-mimpi indah...Lepaskan aku dalam jerat KESESAKAN Nafas INI...Andai TERHENTI lagi mana mampu aku BERNAFAS lagi....

Ruang |Peluang | Tak Mampu | AKU HINDARI....Ia ADA utk setiap perhubungan....
Cuma LELAH-ku ini kekadang tak mampu mengizinkan nya...Maaf !!!

4 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

andai belom tiba ajal dan ketentuan NYA.. terjun la bangunan atau selam la lautan, belom tntu boleh NAFAS TERHENTI!!

:D

fuziana said...

matahir ::: TAU .........

tu dok bnyawa lg ni :|

Andai tertulis disitu penutup sgalanya sedekahi aku doa moga sempurna perjalananku...

[mohamadtahir] [mz] said...

hmm... sebut pasal doa nii.. i ada doa utk u baca... DOA UTK KEKASIH!!! p la hafal, ada kt blog i...:D

hehe

fuziana said...

matahir ::: hehee i dh baca :P