Wednesday, October 28, 2009

||Cinta Sempurna||

Entah kenapa sekarang dengan aku...bingung bila fikiran mulai celaru, dikotak fikiranku berceramuk dengan tindakan aku sendiri...Jari aku semakin rajin menaip disini, sedangkan aku sendiri tak tahu apa mahu ku DISINI...2hari aku menahan sakit dibadan, berminggu aku menahan tekak yang perit hari ini bijirin yang tawar ku rasakan manis...apa nikmah semuanya ini???

Tetiba terbit difikiranku Cinta SEMPURNA...aku mulai terfikir tentang apa itu Cinta Sempurna, mampukah aku miliki sedangkan separuh jasadku dimamah usia...Pudar segala kemanisan hidup ini dengan pengalaman lalu. Tawar hatiku pada CINTA ...biarpun masih ada yang membajai. Musnah kasihku pada sayang yang ditabur untuk ku pabila saat menyinta semua itu disentap kembali. Rabak hatiku ketika itu tak siapa yang tahu...Ku sedar mana mungkin aku melawan takdir ILLAHI andai itu yang tertulis untuk ku...

Seketika aku termanggu mengenangkan teguran teman...persoal diri pada "buatan org" . Sepanjang 2tahun kebelakangan rasanya dah beribu kali aku dipersoalkan begitu...rasanya dah beribu kali jua aku ditawarkan utk "berubat" tapi aku sendiri hilang kepercayaan pada diri aku sendiri..mana mungkin mampu untuk aku berdepan dengan semua perubatan itu :| Maaf buat teman...bukan aku menolak tapi diri ini seperti terikat pada sesuatu yang aku sendiri tak mampu untuk merungkainya...Percaya ku pada DIA yang satu. Mungkin kekalutan hari ini ada sesuatu di depan yang kita tak nampak..Biarpun tangisan demi tangisan yang mengalir di pipi ini...

Sehingga hari ini aku tak tahu bagaimana lagi penipuan demi penipuan akan berlaku dalam perhubungan yang akan aku jalinkan...Aku sendiri tak mampu utk mengongkong atau menghalang setiap perlakuan yang dibuat kerna aku kerdil sebagai insani...Mata yang melihat mampu dipejam menutup segala perlakuan dipandang...tangan digenggam mungkin terlerai longgar...pelukan erat mungkin suam rasanya..itu cinta yang semakin pudar mencalar diri...

Cinta Sempurna yang ku cari...tak mungkin sempurna kerna terlalu tawar cinta ku disaat ini...terlalu pahit untuk ditelan...Sehingga saat ini aku masih menanti pada cinta tulus itu mendatangi aku menghalalkan setiap Pandangan, Genggaman dan Pelukan...Sabarku menanti, terlupa akan "buatan org" mungkin "terubat" sendirinya Nanah dan LUKA yang terguris dihati...Siapa tahu? Hanya kita mampu berserah pada DIA yang satu....

||Pandangi AKU||
||Kasihani AKU||
||Itu TAK PERLU||
||Kerna KERASnya HATI AKU||
||Tetap SATU||

2 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

hmm:-?

adakalanya semua yg kita cakap betoi dan juga sure ada salah...

hanya diri sendiri yg fahami diri sendiri.. jgn memaksa diri utk ikut dan percaya kata org tp just sbgai renungan.... mungkin?? sb adakala pengalaman org berguna sbgai rujukan...:D

fuziana said...

hehe dalam maksudnya bila smp diperhujungan ayat... :D