Tuesday, August 25, 2009

||Sesekali Teringat||

Entah camna aku terjumpa gmbr ni...dalam sebuk2 aku ngemas folder2 yang bsepah dalam laptop ni mata aku tpandang pada sekeping gambar yang betul2 memberi aku kenangan...Sekeping gambar yang pertama aku snap dari D80 aku pada 6 Julai 2008..Hmm gambar ni jugak yang mengunci hati aku pada suatu ceritera cinta yang entah ke mana hilangnya...saat ku terima terdetik dihati ini "KAU PASTI LAYU" akhirnya ceritera itu layu sepertimana kelopak mawar yang ku simpan kering di tangkai hati...arghh amat jiwang :|

Ntah di mana kesudahannya aku sendiri tak tahu namun, kini aku mulai menapak, pergi meninggalkan segala kenangan yang pernah tercipta, pernah terfikir betapa hati aku berat untuk melangkah cuma demi JANJI, demi sesuatu aku tabahkan perjalanan pergi melepaskan semua. Harapan kubiar semuanya jelas, biar semuanya puas, biar semuanya tiada lagi kaitannya dengan diriku...Alhamdulillah semua keperitan telah aku lalui dan kini, tercipta sesuatu yang baru...moga aku tidak lagi seperti kuntuman yang layu...moga tiada lagi hiasan mawar berduri, yang melukakan hati...

Sayangku jangan dicarik lg...cinta ku jangan didusta lagi, rindu ku jangan dipersenda lagi, senyumku jangan dicalar lagi, rangkulanku jangan dilepas lg....biar erat bersama janji yang terlafaz...Senyum ku takkan mungkin dapat memaafkan apa yang telah terjadi...Tawa ku bukan bermakna aku tak membenci...Keras Hati ini telah kau BATU dipentas Ceritera CINTA lalu...Terima Kasih pada Kenangan...

"terkenang"
"tiada maaf"
"pergi"
"jauh"
"JANGAN"
"ekori lagi"


10 comments:

im just kid? said...

fuh...power ayat nie kak..HEe..

fuziana said...

erk...mana ada :|

raggedyanne said...

salam, fuziani kerja kat veterinar bukit tengah kan? hihi, kalau terror cuba teka i siapa?!

fuziana said...

salam..

sapa ni?

[mohamadtahir] [mz] said...

duhai lelaki diluar sana...mna kelakian korang :-?? adehhhhh...:-ss


hati perempuan ni SUSAH!!! susah sb sekali sayang akan trus sayang dn sekali benci jgn harap dpt balik sayang tuuuu....:-s

erkkk!!!

fuziana said...

matahir ::: tau takpa...lg byk kemaafan dimohon sbnrnya selagi byk dusta ...tanpa disedari itulah tanda2 lelaki membakar kpercayaan hati seorg perempuan...ntah la...kenapa dan mengapa...siapa tahu senyuman ini, maaf yg dulunya tulus mjd terlalu kedekut hari ini :|

[mohamadtahir] [mz] said...

erkkk:-ss

huhu.. taram dan dendam mengikut hati mmg smpai mati. Jangan kerana kisah silam dn kepahitan lalu mnjdkan u trus kedekut buat insan lain yg x bersalah... sb masih belom pupus lelaki yg punya perasaan dn faham tentang hati!!!

..smpena ramadhan penuh keberkatan andai ada kesilapan atau kesalahan yg i buat.. maafkan laa.

u maafkan i dak??? hehe

fuziana said...

taram ka dendam ka tu tak penting lagi ...di mana ada ktulusan, keikhlasan mana mungkin kaum-MU mjadi kaku utk btindak...bkn kerana kebenaran mahupun keadilan tp di mana letak nya harga diri pada suatu phubungan andai kita ibarat boneka?


HMM...u ada bt salah ngn i ke?takda ka? [-(

[mohamadtahir] [mz] said...

...mmg sukar nk tentukan tahap kejujuran org lain sb diri sendri pn belom tentu jujur...so selagi ada kepercayaan, selagi selesa dgn pasangan atau selagi setia dlm perhubungan...bersabarlah dgn dugaan sb keikhlasan org lain, kita xleh nmpk...

hehe..kena wat salah dlu ka baru leh pinta kemaafan?? :P

fuziana said...

matahir ::: sukar nk jujur kalo hidup dibayangi oleh seseorg..biar apa pkara skali pun tak mgkin ketemu jalannya...

sabar smp bila kadang2 bnanah jua....

blh ja...maaf doh....