Monday, June 15, 2009

Kawen

Kawen..kawen..kawen hehe...teringat waktu kecik2 dulu aku dgn spupu2 aku slalu main pondok2 kat belakang umah tok aku...masa tu, tok wan aku dirikan sebuah rumah mini utk kami bermain mmg panggil pondok pun hehe..Uniknya pondok tu bila tokwan aku siapkan "para" dapur, ruang tamu dan "beranda" sptmana rumah lama2...tak sangkakan permainan ku di zaman kecil amat mewah...keluarga aku dikategorikan mempuanyai keluarga yang ramai, rapat2 lak tu....stakat ni yang aku ingat spupu aku sebelah mak je dh ada 54org huhu ramaikan? Semalam bila hadiri kenduri kawen seorang kawan ntah mcm mana la sepupu aku ni ajak aku posing kat pelamin...adusss bila tgk rekaan pelamin yang ala dulu2 aku mulai terkenang pondok kecik binaan tokwanku yang kami hiasi pelamin comel, habis segala kain2 selimut kat umah tok aku jadi mangsa hehe...tkenang kami adik beradik berarak..berinaikan bunga raya konon2 nk merahkan kuku hehe..mmg nostalgia sgt...Sehingga saat ini masih segar diingatan nyanyian spupu ku "tawen..tawen..tawenn....kami nk tawen ngn anak raja..." stiap hari dirumah kenangan itu pasti menitis airmata mengenang betapa kasihnya tokwan dan tok aku pada kami...walaupun ramai tp kasih sayang tetap sama rata tak pernah berbelah bahagi...

Sepupu yang dulu ku dukung ke sana ke mari, tak sangka hari ini dh seiras, sama baya dengan ku...Masing2 ada yang dah naik pelamin tp bila dikenang2 dihitung2 tinggal kami berdua ja anak dara yang blm naik pelamin hehe...rupanya dh tua dah aku ni.spupu aku takpe la muda lg blh la enjoy lg tp bila dgr ayat dia smlm aku mulai tfkr "kak...jom la posing kat pelamin, nk tggu hg kawen nk jd pengapit hg tak tau la bila., tua la haha...jom,,,buat p la muka tak malu pun hehe" aku pun tanpa ckp byk ikutkan ajer walaupun difikiran bermain2 kata2 yang disuarakan td...huh menusuk juga hati ini..hehe....."takpe la ada jodoh tak ke mana kan...cepat ngn lambat ja" "kadang2 pkara yang tak disangka camni tak perlu kita rancang, pasti ada utk kita...." dan sebenarnya aku dh mula rasai detik2 itu semakin menghampiri ku...Degup jantung ini semakin berdetap-detup melawan arus ketabahan....Biar saja ia mendatangi ku tanpa desir kata yang meyisih pedih hati...ntah kenapa smlm aku dan sepupu dah mula buat perancangan..ntah iyer ke tidak aku ni..takpe kita tggu je la kebenarannya..adakah aku masih bermimpi di siang hari atau pun sekadar impian yang tak berkesudahan....apapun aku dh mulai survey huhu

Ingin ku pastikan sedutan nostalgia kawen2 di "pondok" tokwan ku menjadi realiti hidupku kelak insya allah :)

"perkongsian"
"bahagia"

5 comments:

Baby Wify said...

ish..bln 6 ni kan mmg bulan sal kawin eh..hehe..

psni tunggu pas raya n cuti skolah ujung taun lak..

niway..nice layout...cantik sey...

fuziana said...

baby ::: hehe mmg la ramai sgt pengantin dh rambang mata tgk baju warna warni huhu...

tggu ujung tahun ni plak apa lak temanya kan

thanks dear :)

Jaxkbell said...

Yana :: ;)) aku pon tak sabaq nak tengok ang naik pelamin neh he he he

fuziana said...

jaxx ::: aku tggu hg dulu la nek pelamin ;)) :P

Jaxkbell said...

yana :: aku nek pelamin dah :)) cuma calon ja da atas pelamin tu