Thursday, May 29, 2008

:::Mimpi dan Sedar :::

Suatu hari dibening yang indah...ku susuri dusun buah-buahan peninggalan nenek dengan menaiki motosikal buruk abahku PAM 420 , pagi ni kesihatan abahku kurang sihat jadi aku sebagai anak tak smp hati melihat hasil getah dibiarkan bertakung didalam takungan yang hanya akan dipenuhi embun. Aku bergegas mahu ke ladang memungut hasil titik peluh abah ku agar dia tersenyum seperti selalu....

Dalam perjalanan yang kelam, aku yang masih belum biasa merentas semak mengagahkan diri dalam kesamaran pagi mengumpul hasil getah dgn bertemankan siulan dan ciuman nyamuk dibadanku....leka aku menunaikan kewajipan...

ssstttt...ssssttt....ssstttt
syhhhh....syhhhhh....syyhhhhh

ku toleh ke kiri dan kanan...dia siapa,namun spt sesuatu myusuri didedaun kering ...smakin lama smakin hampir bunyi itu dgn ku....hatiku berdegup kenyang "apa benda lak ni"....

ssstttt...ssssttt....ssstttt
syhhhh....syhhhhh....syyhhhhh

Kedengaran semakin hampir...

Arghhhh.....UUUuuulllllllaaaarrrr, erk adoiiiiii.....bisanya......
Ya allah kaki aku...mcm mana ni, semakin mgembang tanda amarahnya pada aku...
hah....sekor lagi, besarnya ya allah....tolong la aku....

Ku gagahkan jua utk bangun dan beredar...aku dibelit oleh senduk yang besar...bapak dia barangkali omelku ,eeiii hilang segala kegelian aku pada spesis reptilia ni...yang penting aku selamat....ku mghentak2 kakiku agar terlerai belitan dan terus berlari pulang ke rumah...

Hilang segala kesakitan ku asalkan aku dpt myelamatkan diri, Sampai dimuka pintu aku menarik nafas lega,ku laungkan kesakitan agar seisi rumahku myedari kpulanganku tetapi tiada siapa,hampa..Ku kuak pintu utk memasuki rumah dan sempat ku menoleh ke belakang...Masya Allah aku diekori reptilia shingga ke rumah,...aku terus berlari masuk ke dalam bilik smbil menjerit.....ditelinga ku kedengaran Ssssiisstt..syhhhh smakin dkt dgn pintu bilik ku...Ya allah apa salah aku, kau selamatkan lah aku dr anasir ini.....

Ku Menangis dan terus menangis.....sambil berdoa pada-nya
Ya allah bantulah hamba mu ini ya ALLAH....


Kringg..........

HUarrghhh, perlahan ku buka kelopak mata ini...pandangan masih didalam bilik., ku lihat jam tepat 5.45pg..Ohhh,mimpi rupanya aku td, ingatkan betul2 la ada ular hehe...Alhamdulillah

MORALNYA ----> aku pun taktahu kenapa tiba2 aku leh p pungut getah, abah aku bukan ada kebun getah pun hahaha mimpi2..mainan tido betoi la...so, basuhlah kaki b4 beradu hehehe


Lenaku diulit mimpi dipatuk ular.........eiiiii, takmo lg mimpi reptilia tu, Aku Geli....


pstttt.....uit, korang percaya ke mimpi kena patuk n dibelit ular ni ada org nk masuk minang kita..ye ke,btl ke tafsiran mimpi dr org tua2 ni?


Ular ni la dlm mimpi aku semalam..... :-ss

6 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> len kali dlm mimpi u tu selit 1 watak utk tangkap ular tuuu:))

fuziana said...

bro---takda maknanya kalo i tau nk mimpi ular, jgn kan watak penangkap ular...ular sekoq pun i takmo ....wat geli ja eiiiii

[mohamadtahir] [mz] said...

yana ---> leh request laa...mimpi kita...kita la yg tentukan ending camna:))

tu laaa...tido x basuh kaki:-"

fuziana said...

bro --- u besa request mimpi ke yg soh i request ni?... :P


ala...nk wat camna kalo dh nk mimpi camtu, basuh p la camna pun..mimpi gak :-"

Intan said...

ooo mimpi leh request beh nih.... 8->


tapi mmg org tua-2 cakap mimpi ular org nak masuk minang...dah sampai seru dah kot 8->

fuziana said...

intan...mimpi ja bkn betul pun :)

jodoh ptemuan allah yg tentukan besarah ja la :)